PENGALAMAN SEPANJANG PREGNANT

by - 19.1.21

 

👉 Udang! Ugh dari awal pregnant yg membuatkan instinct aku kuat mengatakan aku pregnant is tiba2 aku mual bau and rasa udang. Masa tu aku masak utk sahur, aku masak udang buttermilk eh tiber aku uwek2 lepas makan tu hahahaha. Tp masa tu blm tergerak hati nak check!

👉 Bau PERFUME ! Ni punnnnnnnnnn, aku tiber benci bau bodymist rose by BBW. Padahal aku suka gila bau tu and hantaran masa kahwin pn aku beli 1 set kot! Ttba benci gila bau tu sampai la aku jual (masih ada 80% la isi bodymist tu). Then any bau perfume aku xsuka kecuali bau VANILLA.

👉 Kuat tidur. Ini memang tk di nafikan, aku kuat tidur sepanjang pregnantkan Umar. Huh, bangun subuh lepas subuh bantai tidur sampai kul 1 2 petang then mandi makan sambung tidur kul 3 sampai maghrib. MALAM BERJAGA kul 2 3 pagi baru tidur. Allahu.

👉 Aku suka makan CHEESECAKE! Aku beli cheesecake aku sorang je habiskan pun takpa hahaha pastu dalam seminggu entah berapa kali order. (Nasib la tukang buat kek tu jiran dpn rumah je)

👉 Aku kurang marah2 tapi SENSITIF yg amat sangat (mudah meleleh airmata). Tgk drama, cerita pendek, baca kisah sedih d media social or apa2 drama / video sedih2 teresak-esak aku nangis mcm kena tinggal laki!

👉 Both masin and manis aku kureng. Alhamdulillah yg ni juga buat aku pnya HB cantek sepanjang pregnant. Kesihatan aku alhamdulillah Allah berikan aku kesihatan yg helokk ja smpai la bersalin.

👉 Aktif. Since aku menjual preloved and baju bundle, aku aktif bergerak ke sna sini COD/POSTAGE barang org. And, akhir2 pregnant aku rajinkan diri berjalan kaki sejauh mungkin kat taman awam supaya cpt bukaan (Alhamdulillah mudah je aku bersalin aritu sb aku aktif bergerak)

👉 Aku x amalkan apa2 suplemen sepanjang pregnant. Tidak tergoda mana2 iklan suplemen ibu2 hamil di media social hahaha. Minyak2 kelapa dara semua tu aku x ambik. Syukur, rezeki aku bersalin normal and mudah jugak even x ambil apa2 suplemen tambahan ❤

You May Also Like

0 budak comel

Rules :

1. NO MAKIAN
2. NO LUCAH
3. NO IKLAN TAK SENONOH
4. NO MENCARUT
5. NO HINAAN


Nak nasihat sila berlembut okay?